Lees hier meer over ons beleid rondom het coronavirusLees meer

Het cliëntportaal is een beveiligde digitale omgeving die toegang geeft tot uw persoonlijke zorgdossier. U heeft in het cliëntportaal inzage in:

  • Personalia
  • Het zorgplan
  • Rapportages
  • Metingen.

Veelgestelde vragen 

  1. Ik wil graag toegang tot het cliëntportaal. Hoe kan ik dit regelen? 
    Antwoord: Meld dit bij uw contactpersoon/EVV’er, bel ons (0348 - 416 834) of mail naar het e-mailadres van het cliëntportaal van uw regio dan zorgen wij dat het wordt geregeld. 
    Voor cliënten die nieuw in zorg komen bij Allerzorg geldt dat tijdens het intakegesprek kan worden aangegeven dat u toegang wilt hebben tot het cliëntenportaal. Vervolgens regelt uw contactpersoon de toegang hiervoor.
  2. Waar kan ik inloggen in het cliëntenportaal?
    Antwoord: Ga naar www.allerzorg.nl en klik rechtsboven op 'Cliëntenportaal'. Direct onder de rode balk en in de grijze balk ziet u dit in beeld staan. De eerste keer nadat u bent ingelogd, ontvangt u een code in uw e-mail. Die code vult u in het scherm waar u het cliëntenportaal heeft geopend. Dit is een eenmalige actie die u uit dient te voeren bij de eerste inlogpoging.
  3. Ik heb een gebruikersnaam in mijn e-mail ontvangen, maar ik heb geen wachtwoord ontvangen. Wat nu?
    Antwoord: Met deze gebruikersnaam kunt u inloggen in het cliëntenportaal. Als u voor de eerste keer wilt inloggen in het cliëntenportaal kunt u klikken op 'wachtwoord vergeten'. U voert uw gebruikersnaam in en er wordt automatisch een nieuw wachtwoord naar uw e-mailadres gestuurd dat u hebt opgegeven. In deze e-mail staat een link om uw wachtwoord in te stellen. Volg de stappen en u kunt vervolgens met uw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen.
  4. Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat moet ik nu doen? 
    Antwoord: Neemt u contact op met Allerzorg. Dit kan bijvoorbeeld via het e-mailadres van het cliëntportaal van uw regio.
  5. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik nu doen?
    Antwoord: U ziet op de inlogpagina van het cliëntenportaal de optie “wachtwoord vergeten”. Als u hierop klikt, krijgt u een e-mail met daarin een nieuw tijdelijk wachtwoord. Dit wachtwoord kunt u gebruiken om eenmalig in te loggen. Bent u eenmaal ingelogd, dan kunt u zelf uw wachtwoord wijzigen
  6. Ik heb gevraagd om inzage, maar nog geen gebruikersnaam gemaild gekregen. Wat nu? 
    Antwoord: De oplossing zit mogelijk in uw spamfolder. Kijk in uw mail bij 'Spam' (of 'ongewenste mail') of daar de e-mail met uw gebruikersnaam in terecht is gekomen. Als dat niet het geval is, neemt u dan contact met ons op via het e-mailadres van het cliëntportaal van uw regio. Dan kijken wij wat er aan de hand is en lossen we het direct op.
  7. Welke informatie vind ik in het cliëntenportaal?
    Antwoord: U vindt er onder andere rapportages, metingen, uw zorgplan en persoonlijke gegevens.
  8. Zijn mijn persoonsgegevens goed beveiligd?
    Antwoord: Ja, uw persoonsgegevens zijn goed beveiligd door middel van een meerfactor authenticatie methode.
  9. Ik wil graag iemand anders machtigen om inzage in mijn dossier te krijgen. Kan dat? 
    Antwoord: Ja dat kan. Hebt u zelf ook inzage in uw dossier? Dan kunt u dit vanaf medio augustus heel eenvoudig zelf regelen. De uitleg komt op deze website te staan. Tot die tijd regelen wij dit graag voor u. U kunt een e-mail sturen naar het e-mailadres van het cliëntportaal van uw regio met het verzoek om iemand toegang te geven tot uw dossier. Stuur direct het e-mailadres mee van de persoon die u toegang wil geven tot uw dossier. Wilt u iemand machtigen, maar hebt u zelf (nog) geen inzage? Dan moet er altijd ook een machtigingsformulier worden getekend door zowel de gemachtigde als u en op basis daarvan maken wij vervolgens het account aan. Dit kunt u aangeven bij uw contactpersoon/EVV'er.
  10. Ik heb iemand anders inzage in mijn dossier gegeven, maar wil dat weer intrekken. Kan dat? 
    Antwoord: Ja dat kan. Hebt u zelf ook inzage in uw dossier? Dan kunt u dit vanaf medio augustus heel eenvoudig zelf regelen. De uitleg komt op deze website te staan. Tot die tijd regelen wij dit graag voor u. U kunt een e-mail sturen naar het e-mailadres van het cliëntenportaal van uw regio met het verzoek om iemand toegang te geven tot uw dossier. Stuur direct het e-mailadres mee van de persoon waarvan u de toegang tot uw dossier wil intrekken. 
  11. Ik kan het slecht lezen – kunnen de letters ook groter?
    Antwoord: Dit kunt u niet in uw dossier zelf regelen, maar wel via uw browser. U vindt bovenin uw browser een menu. Daar heeft u de mogelijkheid om in te zoomen.
  12. Zijn er kosten verbonden aan het cliëntenportaal?
    Antwoord: Nee, er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van uw cliëntenportaal.
  13. Hoe lang heb ik nog inzage in mijn cliëntenportaal als ik uit zorg ben?
    Antwoord: Wij sluiten uw dossier gemiddeld 3 maanden na beëindiging van de zorg af en dan stopt ook de mogelijkheid om automatisch het elektronisch dossier in te zien. U houdt echter 20 jaar recht op inzage in uw dossier, dus u kunt gedurende die 20 jaar altijd uw dossier nog bij ons opvragen. 
  14. Hoe kan ik na drie maanden inzage krijgen in mijn dossier?
    Antwoord: U kunt ons een e-mail (info@allerzorg.nl) of brief sturen waarin u verzoekt tot inzage in uw dossier. Wanneer wij uw identiteit hebben vastgesteld en hebben vastgesteld dat u het recht heeft op inzage, zullen wij u hierover binnen een maand informeren.  
  15. Hoe lang hou ik inzage in het dossier van een naaste als die is overleden?
    Antwoord: Wij sluiten een dossier gemiddeld 3 maanden na beëindiging van de zorg af. Als u tijdens het leven van uw naaste gemachtigd was om zijn/haar dossier in te zien, behoudt u die mogelijkheid gedurende deze drie maanden. U hebt echter recht op 20 jaar inzage, dus u kunt na de drie maanden het dossier ook nog altijd bij ons opvragen. 

Veelgestelde vragen kindzorgaccount

  1. Ik heb een kind in zorg en wil graag inzage in zijn/haar dossier. Kan dat en hoe gaat dit in zijn werk?
    Antwoord: Ja dit kan. Hoe dit in zijn werk gaat, is afhankelijk van de leeftijd van uw kind. 
    1. Kind is jonger dan 12 jaar. In dit geval laat u ons weten inzage te willen krijgen in het cliëntendossier van uw kind. Dit kan bij de intake, maar u kunt dit ook altijd nog op een later tijdstip aan ons doorgeven bijvoorbeeld via e-mail: clientportaalkindzorg@allerzorg.nl. Vervolgens krijgt u van ons mail met een gebruikersnaam toegestuurd.
    2. Kind valt in de leeftijdscategorie 12 t/m 15 jaar. In dit geval laat u ons weten inzage te willen krijgen in het cliëntendossier van uw kind. Dit kan bij de intake, maar u kunt dit ook altijd nog op een later tijdstip aan ons doorgeven bijvoorbeeld via e-mail: clientportaalkindzorg@allerzorg.nl. Vervolgens krijgt u van ons mail met een gebruikersnaam toegestuurd. Naast u heeft ook uw kind recht op inzage. Of dit gewenst is, zal met u en uw kind worden besproken en vastgelegd. Als uw kind ook zelf inzage wil dan zal dat altijd een “alleen lezen account” zijn. Dit betekent dat u - als u eenmaal bent ingelogd - zelf ook anderen toegang tot het dossier kunt verlenen, maar dat uw kind dat niet kan.  
    3. Kind is 16 jaar of ouder. In dit geval heeft uw kind zelf recht op inzage in zijn/haar dossier en krijgt uw kind de mogelijkheid om anderen eventueel ook inzage in zijn/haar dossier te verlenen. Uw kind mag dus ook zelf beslissen of ouders wel/geen toegang krijgen tot het account (middels een "alleen lezen account”). Niet alle kinderen willen dat. In sommige gevallen is het wenselijk dat de ouders en niet het kind zelf het account beheren. Wij zullen deze mogelijkheden altijd met u en het kind bespreken en kunnen dit eventueel met een machtiging voor u in orde maken. 

E-mailadres cliëntportaal van uw regio

Heeft u vragen over het cliëntportaal voor uw kind dat bij ons in zorg is of krijg je zelf zorg van Allerzorg Kindzorg en heb je vragen over het cliëntportaal? Mail dan naar: clientportaalkindzorg@allerzorg.nl.

Heeft u vragen over het cliëntportaal en gaat het niet om kindzorg? Stuur uw vragen of opmerkingen naar het e-mailadres van de regio waar u woont of waar de betreffende cliënt woont. 

Mail naar clientportaalnoord@allerzorg.nl voor de regio's:

  • Flevopolder
  • Friesland
  • Veluwe (Ermelo, Putten, Harderwijk e.o.)
  • Groningen
  • Drenthe

Mail naar clientportaalzuid@allerzorg.nl voor de regio's: 

  • Limburg
  • Oost-Brabant
  • Zuid-Oost Nederland (Apeldoorn, Arnhem, Ede, Wageningen, Nijmegen, Rhenen e.o.)
  • West Nederland (Den Haag, Delft, Duin en Bollenstreek, Hoofddorp e.o.)
  • Zuid-West Nederland (Rotterdam e.o., Zeeland, West-Brabant)

Mail naar clientportaalmidden@allerzorg.nl voor de regio('s):

  • Midden Nederland

Inloggen

Heeft u een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen? Klik dan hier om in te loggen.